Pravo na povraćaj robe

Šta znači politika povraćaja robe e-prodavnice?

Ukoliko kupiš nešto od nekog trgovca sa MojTrg.rs imaš pravo da vratiš robu najmanje u roku od 14 dana od dana kada je stigao proizvod. Kompanija od koje si naručio će morati da plati sve što si platio, uključujući i troškove dostave a ti ćeš morati da platiš trošak dostave nazad prodavcu.

Moraš da se informišeš pre kupovine!

Na websajtu bi lako trebalo da nađeš ime i adresu, cenu, ispravne informacje o proizvodu i ceni, uslove plaćanja i isporuke i jasne informacije o mogućnostima vraćanja kupljenog proizvoda.

Tvoja kupovina mora da je potvrđena!

Nakon narudžbine, kompanija mora poslati iste informacije u pisanoj formi kao npr. u email poruci. Ukoliko kompanija ne informiše o povlačenju robe, narudžbina produžuje povlačenje na godinu dana od dana kada je isporučen proizvod.

Da li politika vraćanja važi za svaku robu?

Neke stvari nisu moguće zameniti. Slučaj zapečaćenog audio ili video zapisa, kompjuterskog softvera, novina, magazina i artikala koji se zbog svoje prirode ne mogu vratiti (npr. hrana)

Proizvodi koji su napravljeni ili znatno izmenjeni na osnovu tvoje specifikacije su isto mogu izuzeti od prava za vraćanje ali samo ako se kompanija složi u pisanoj formi pre ili vezano za narudžbinu.

Da li smeš da otvoriš paket?

Da bi se koristilo pravo na vraćanje, proizvodi moraju da budu nepromenjeni, znači otvoriš paket i detaljno pogledaš proizvod. Imaš pravo za takvu proceduru jer je to potrebno da se ispita roba čak i ako to vodi kao smanjivanju vrednosti proizvoda.. Svi troškovi novog pakovanja moraju da postoje.

Da li možeš da veruješ informaciji prodavnice za pravo vraćanja?

Ima mnogo netačnosti i nepoznavanja u vezi sa vraćanjem i uvek je adekvatno informisanje pre kupovine najbolji način da se spreče moguća neprijatna iznenađenja nakon kupovine. Pored navedenog postoje i drugi uobičajeni razlozi:

  • Moraš da platiš proviziju da koristiš pravo na povraćaj
    Ne pristani na to, kompanije ne smeju da naplaćuju novac za korišćenje tog prava.
  • Lista specifičnih proizvoda koje nisu obuhvaćene pravom na povraćaj kao što su proizvodi koji se naručuju, proizvodi na popustu, proizvodi koji nisu uključeni u standradnu ponudu, skupi proizvodi, ostali proizvodi kao kompjuteri, mobilni telefoni, projektori, brijači itd.
    Nemoj da pristaneš, jedini proizvodi koji ne potpadaju su zaštićeno audio i video zapisi, kompjuterski softver, časopisi, magazini i proizvodi koji zbog svoje prirode se ne mogu vratiti (npr. hrana).
  • Pravo se ne primenjuje ako preuzimate proizvod iz prodavnice ili mesta za isporuku
    Nemoj da pristaneš, ugovor zaključen na daljinu, pravo na povraćaj se primenjuje. Kako se proizvodi posle preuzimaju ne utiče na to.

Informiši se pre kupovine!

Ukoliko je pravo na povraćaj ili neka druga stavka od velike važnosti za tebe, kontaktiraj vlasnika prodavnice pre kupovine. Postarajte se da imate celokupnu komunikaciju preko mejla za sve eventualne nesporazume.

Ka vrhu