Napravite Mojtrg nalog i dobijte 5.000 dinara!

Kako napisati oglas za posao koji će privući dobre kandidate

Ukoliko se upravo pitate: Kako napisati oglas za posao?, na pravom ste mestu. Sigurno već znate koliko je važno da to bude kvalitetan oglas za posao, koji će privući dobre kandidate. Poslodavci često zaboravljaju da oglas za posao predstavlja prvi utisak koji potencijalni kandidati stvaraju o radnom mestu, preduzeću i poslodavcu. 

Oglas za posao je najčešće odlučujući element, koji potencijalne kandidate usmerava da konkurišu ili ipak ne konkurišu na određenu poziciju. Savršeno mesto za oglas za posao u modernom dobu definitivno je Internet i zato je MojTrg platforma obezbedila mesto za to!

Na Vama je samo da napišete kvalitetan oglas za posao koji će privući dobre kandidate, a zatim ga brzo i lako postavite na našu platformu. U nastavku teksta saznaćete kako to da učinite.

Kvalitetan oglas za posao ima optimalan naslov

Naslov oglasa za posao treba da bude skladan sa onim što oni koji traže posao žele da pronađu. Naslov treba da bude napisan opšte, uz upotrebu izraza koje pretražuju oni koji su upravo u potrazi za poslom. Na primer, ako tražite radnike za branje malina, trebalo bi da u naslov uključite “posao u poljoprivredi”, a zatim dodate “branje malina”. 

Na ovaj način naslov uopštavate i činite da ga vidi veći broj ljudi - kako oni koji žele da ovog leta prionu na berbu malina, tako i oni koji su u potrazi za poslovima u poljoprivredi generalno. Tako maksimizujete svoju ciljnu grupu - Vaš oglas pronaći će veći broj potencijalnih kandidata, pa će na njega i konkurisati veći broj ljudi. 

Uvod oglasa - mamac koji može da privuče kandidate

Mali uvodni paragraf koji se može sastojati od jedne ili par rečenica može biti odlučujući! Na sličan način kao što novinari pišu tkz. “lidove”, koji služe kao mamac za čitanje ostatka teksta, a koji sadrže i sve bitne informacije o onome što sledi, treba da se piše i oglas za posao. 

Na primer, ako tražite nekoga ko bi radio od kuće na pisanju tekstova za vaše preduzeće - to treba u uvodu i da napišete, i to na način koji će biti privlačan: “Ne volite da provodite 8 sati u kancelariji, ali uživate u pisanju? Pronašli ste posao po svojoj meri!”. 

Ovakvim uvodom ste u samo 2 rečenice pružili osnovne informacije o poslu, a istovremeno privukli potencijalne kandidate da se prijave, govoreći im da je baš ovo posao za njih. Atraktivan uvod garantuje da će više kandidata pročitati ostatak oglasa, a najbolji kandidati za poziciju sigurno će se javiti! 

Opis posla napišite vrlo konkretno

Nakon opšteg naslova i atraktivnog uvoda, vreme je da jasno i precizno napišete opis posla i predstavite radne uslove potencijalnim radnicima. Ovaj opis treba da sadrži konkretne informacije o tome šta se radi i šta se očekuje od kandidata, kao i o tome kakve su mogućnosti za napredovanje. 

Na primer: “Posao u marketing timu naše firme podrazumeva rad na najrazličitijim marketinškim kampanjama. Osmišljavaćete kampanje i u njima učestvovati, a istovremeno sarađivati sa našim timom dizajnera i produkcijom kako biste zajedno postigli željene rezultate. Uz dobre rezultate rada, možete očekivati napredak na više pozicije u našoj kompaniji. “

Svakodnevne obaveze na poziciji

U sam opis posla spadaju i svakodnevne obaveze koje očekuju potencijalne kandidate. Navedite ih jasno i precizno. Uvek imajte na umu da su najbolji kandidati oni koji će aplicirati na poziciju na kojoj tačno znaju šta ih očekuje. Po crticama navedite konkretne odgovornosti i svakodnevne obaveze koje će budući zaposleni imati na određenoj poziciji. 

Neophodne kvalifikacije kandidata

Vreme je za pisanje još jednog obaveznog paragrafa, koji bi svi oglasi za posao morali da imaju. Ne možete očekivati da vam se jave najbolji kandidati ako u samom oglasu niste naglasili šta kandidata čini dobrim za rad na određenoj poziciji vašeg preduzeća.

Po crticama navedite kvalifikacije koje očekujete da ima budući zaposleni. Iako mnogi navode samo formalno obrazovanje, u oglasu bi trebalo navesti i dodatne veštine, neformalno obrazovanje ili osobine koje su potrebne za vršenje određenog posla. 

Ovde budite izuzetno temeljni i precizni, ali pokušajte da istovremeno sažmete sve u nekoliko crtica. Važno je da shvatite je da će svi kandidati koji svojom biografijom ili CV-om ispunjavaju navedene zahteve očekivati da budu pozvani na razgovor za posao. Zato budite najprecizniji pri navođenju očekivanih kvalifikacija, osobina i veština. 

Ne zaboravite da navedete osnovne informacije o preduzeću

Oglasi za posao su potpuno besmisleni ako ne navedete osnovne informacije kao što su: ime kompanije, adresa, kontakt telefon i email adresa. Što više informacije mislite da je potrebno dati - to bolje, ali ove osnovne su i obavezne, pa nikako ne dozvolite da zaboravite da ih navedete u oglasu. 

Ime preduzeća navedite u samom početku oglasa, a na kraju dajte i osnovne informacije o tome na koji email kandidati mogu poslati biografiju, CV, na koji telefon mogu pozvati, ili gde mogu doći i uživo konkurisati.  

Predstavite preduzeće - iskoristite oglas za reklamu

Kada ste prikupili sve potrebne informacije - možete postavati oglas. Ipak, preporučujemo da ne završavate pisanje oglasa ovde, nego iskoristite priliku da kažete nešto više o preduzeću.

U samo par atraktivnih rečenica o kompaniji, ostavićete jači utisak na potencijalne kandidate i dodatno privući najbolje. Sem toga, svi koji vide oglas saznaće nešto više o vašem poslovanju, pa pisanje oglasa za posao može imati i dodatnu prednost - reklamu preduzeća

Sada kada znate koji elementi čine kvalitetan oglas za posao i na koji način treba da ih napišete, dovoljno je da prionete na pisanje oglasa, a zatim i postavljanje oglasa. To brzo, lako i potpuno besplatno možete učiniti na MojTrg platformi. Sigurno ćete privući najbolje kandidate!

Ka vrhu