Napravite Mojtrg nalog i dobijte 5.000 dinara!

Saveti za uređenje kućne kancelarije

 

Saveti za uređenje kućne kancelarije 

Kućna kancelarija nekada je smatrana luksuzom, a danas predstavlja neophodni kutak skoro svakog doma. Kućne kancelarije svoju ekspanziju su doživele razvojem tehnologije, koja je omogućila rad od kuće milionima ljudi širom planete. 

Platforma MojTrg prepoznala je popularnost i značaj rada od kuće u 21. veku, pa je njemu posvetila i poseban prostor za oglašavanje. Ovde se svakodnevno javno oglašavaju poslodavci koji žele nekoga ko će za njih raditi od kuće, a javljaju se i oni koji su u potrazi za poslodavcem, a rado bi radili od kuće.

Rad od kuće je definitivno na vrhuncu popularnosti, pa je neophodno urediti kućnu kancelariju u svom domu i na taj način napraviti radni kutak koji će podsticati i predstavljati odlično radno okruženje. 

Ukoliko se i sami upravo pitate kako urediti kućnu kancelariju - ne brinite, jer smo umesto Vas temeljno istražili ovo, pa ćemo Vam u narednim redovima ponuditi izvrsne savete za uređenje kućne kancelarije.

Pažljivo birajte lokaciju kućne kancelarije

Prvo, a verovatno i najbitnije, o čemu treba da razmišljate prilikom uređenja kućne kancelarije jeste gde će ona biti locirana. Uzmite u obzir prirodu svog posla i način na koji ga izvršavate, veličinu doma, ali i potrebe ljudi sa kojima živite.

Ako volite da radite u miru i privatnosti, kancelarija u nekom odvojenom delu doma (kućica u bašti, garaža, ili balkon) najbolje će odgovoriti na sve vaše potrebe. Ipak, većina ljudi nema ovakav prostor na raspolaganju, pa kućnu kancelariju smesti u sobu za odmor, dnevnu sobu ili ako ima dovoljno prostora - odvoji čitavu jednu sobu za kućnu kancelariju.

Oni koji se ne mogu samo “isključiti” i posvetiti samo radu, već u isto vreme treba da drže na oku dete, spremaju obrok ili obavljaju slične aktivnosti, svakako će najbolje mesto za kancelariju pronaći u blizini “dešavanja” - kuhinji, trpezariji i dnevnoj sobi.

Ako nemate dovoljno mesta, uređenje kućne kancelarije možete uspešno obaviti i u kutku spavaće ili dnevne sobe, ako je dizajnirate kako treba i uredite tako da iskoristite maksimum od malog prostora koji imate na raspolaganju.

Šta vam je potrebno u kućnoj kancelariji?

Sada kada imate lokaciju za kućnu kancelariju na umu, vreme je da razmislite o tome šta vam je potrebno u toj kancelariji. Ovo možete uraditi i pre odabira lokacije, pa je birati tek onda. 

Evo pitanja na koja treba da odgovorite kako biste znali šta je to što vam je potrebno u vašem radnom prostoru:

  • Koliko prostora za ekran (kompjuter) vam je potrebno?

Ako se prilikom obavljanja radnih zadataka koristite malim laptopom, jasno je da vam je potreban i manji radni sto, nego u slučaju onih koji rade uz ogroman ekran (nekad i više njih), pa treba i veliki kancelarijski sto.

  • Koliko prostora za odlaganje vam je potrebno?

Prostor za odlaganje prilagodite sebi, umesto da se posle vi prilagođavate njemu. Obavezno odvojite što više mesta za odlaganje. Bilo da su u pitanju zidne police, daske ili fioke - prostor za odlaganje svakoj kućnoj kancelariji je vrlo potreban!

  • Da li su elementi kao što su štampač i skener neophodni?

Štampači i skeneri znaju da “oduzmu” puno prostora, pa radije izbegnite da ih stavljate u kućnu kancelariju). Osim ako su neophodni, naravno. 

  • Da li je laka dostupnost kućne biblioteke važna za vaš posao od kuće?

Ako su vam knjige, časopisi i slični materijali potrebni tokom rada, potrudite se da imate lak pristup njima od samog radnog stola i stolice u kojima ćete provoditi vreme radeći

  • Da li će klijenti i saradnici posećivati vašu kućnu kancelariju?

Ukoliko će klijenti i saradnici posećivati vašu kućnu kancelariju, ona bi morala da bude i vrlo reprezentativna, prostrana, lepa i uredna. 

Saveti za uređenje kućne kancelarije

Radni sto i rasveta - najvažniji elementi kućne kancelarije

Uz sve korisne elemente, kao i tehnološke gedžete, ali i asesoare i dekorativne predmete - kao najvažniji posebno se izdvajaju radni kancelarijski sto, kancelarijska stolica i rasveta

Naš savet je da na stolu i stolici ne štedite - oni moraju da budu kvalitetni i da traju što duže. Kanselarijski sto treba da bude što veći i stabilniji, pogodne visine i vrhunskog kvaliteta. Kancelarijska stolica treba da odgovara visini i širini stola, pruža maksimalnu potporu, ali i udobnost telu. 

Kada je reč o rasveti, stvar je ista - dobro osvetljenje je esencijalno! Za kućnu kancelariju najbolje je da potražite mesto sa što više prirodnog osvetljenja

Ako ono ipak nije dostupno, odaberite kvalitetnu rasvetu koja pruža osvetljenje koje podseća na ono prirodno. Ljudskom oku prijatnija su svetla sa žućkastim tonovima, nego ona hladnija. Svetlo ne postavljajte direktno kod kompjutera - ovo može iziritirati oči i neće im prijati konstantno gledanje u mešavinu dva različita veštačka svetla.

Dekoracija će inspirisati i motivisati

Kancelarijski nameštaj ume da bude vrlo jednostavan, dosadan i bezličan. A nasuprot tome primetili smo da su kod ljudi koji rade od kuće, kancelarije vrlo zanimljive i podsticajne, iako ih čini upravo taj nameštaj. 

Ovo je zahvaljujući dekoraciji. Motivišući posteri, zanimljive slike, ramovi sa porodičnim fotografijama, tapete koje odlično razbijaju monotoniju, kao i “vision board”, predstavljaju samo neke od savšrenih izbora za dekorisanje kućne kancelarije. 

Odabir boja za kućnu kancelariju

Psihologija boja dokazano prostoji! Određene boje izazivaju emocionalne i fizičke reakcije kod individua. Osim toga, boja utiče na raspoloženje i energetske nivoe. Zato budite svesni psihološkog uticaja boje prilikom uređenja kućne kancelarije.

Boje koje se najviše preporučuju za zidove radnog okruženja su: bela, svetlo plava, siva, braon, pastelno žuta, ljubičasta, zelena i narandžasta. Naš savet je da za zidove odaberete neutralnu boju, kao što su bela, siva ili bež, a zatim se poigrate se plavim ili zelenim detaljima - rezultat će biti zanimljiva i podsticajna kućna kancelarija.

Kada je u pitanju uređenje kućna kancelarija sigurno će biti mnogo brže, bolje i lakše osmišljena i opremljena nakon ovih saveta! Opremanje kućne kancelarije obavezno od početka shvatite kao važan zadatak i posvetite mu dovoljno vremena - ipak je ovo mesto na kome ćete od sad obavljati sve važne, radne zadatke! 

Ukoliko upravo počinjete sa radom od kuće ili tražite nove klijente i saradnike - jednostavno i brzo postavite oglas na našu platformu, a isto važi i za one koji su u potrazi za nekim ko će za njih raditi od kuće. Želimo vam puno poslovnih uspeha u novoj kućnoj kancelariji!

Ka vrhu

Naš sajt koristi kolačiće. Klikom na "Slažem se" ili nastavkom korišćenja sajta slažete se za upotrebom kolačića. Ukoliko se ne slažete, možete promeniti podešavanja u vašem pretraživaču.

Više informacija